Digital Content Creator
Je zet een marketingstrategie om in pakkende beelden en sprekende teksten.
Wist je dat heel wat bedrijven op zoek zijn naar mensen met jouw specifieke vaardigheden en interesses? Als Digital Content Creator maak je kom-terug-voor-meer verhalen die je strategisch deelt op websites en sociale media. Jouw gave om ideeën origineel en doelgericht te verpakken, komt daarbij zeker van pas. Vooral in combinatie met deze 5 eigenschappen.
Je hebt een brede algemene kennis en bent geïnteresseerd in uiteenlopende onderwerpen. Je spaart ideeën en weetjes zoals een eekhoorn noten verzamelt. Zo kan je steeds terugvallen op een voorraad heerlijke invalshoeken. Je combineert jouw unieke kijk op de wereld met een groot inlevingsvermogen. Je begrijpt snel wat iemand echt bedoelt en je vertaalt die boodschap naar betekenisvolle foto’s, video’s of berichten. Inventief en expressief.
Storytelling draait om communicatie en connectie – en laat dat nu helemaal jouw ding zijn. Door je omgeving te observeren en aandachtig te luisteren naar wat er leeft bij de mensen weet je intuïtief met welke thema’s je scoort bij je publiek. Je hoeft trouwens geen copywriter te zijn om straffe stories te delen. Informeren, inspireren en engageren doe je ook met een boeiend visueel of grafisch verhaal.
Je combineert een flinke dosis fun met functioneel. Je speelse manier van denken en werken zorgt ervoor dat je origineel uit de hoek komt. Tijdens brainstorms leg jij verbanden die niet voor de hand liggen. Je verwondert of verbluft en verovert zo het hart van je doelpubliek. Kennis versterkt je creativiteit. Daarom duik je vol overgave in tutorials en cursussen over digitale media en grafische software. Want voor elk probleem is er een oplossing – dat weet jij. Dat lééf jij.
Content creëren is als een duurloop met supporters aan de zijlijn. Jij moet zelf starten en de finish halen, maar je legt het parcours niet alleen af. Als Digital Content Creator voer jij opdrachten van A tot Z uit – van bedenken en maken tot afwerken en lanceren. En dat lukt het best als je regelmatig afstemt met je collega’s of klanten. De dynamiek van het team dat naast je staat, geeft je vertrouwen en focus om je doelstellingen op eigen kracht te behalen. Discipline en planning helpen je daarbij.
Strategie is voor veel creatieve mensen geen aangeboren, maar een aangeleerd talent. Door de juiste training en tactische keuzes schiet je steeds vaker in de roos met je online communicatie. Resultaten analyseren en verbanden leggen … zo vind jij de antwoorden die je publiek zoekt en kan je starten met een succesvolle online vertelstrategie. Met falen en opstaan bouw je aan een interactieve community.
Help bedrijven bij het vertellen van hun verhaal. Versterk je (foto)grafisch talent, monteer video's en ontdek hoe je een marketingstrategie omzet in overtuigende storytelling. Leer hoe je de resultaten analyseert en het vertrouwen bij je publiek doet groeien met een online vertelstrategie.
Stuur je cv door of maak een afspraak om je mogelijkheden te bekijken. Contacteer onze trajectbegeleiders Aicha, Bert en Sophie (011 53 87 33 – trajectbegeleiding@cvodeverdieping.be). Ze luisteren en geven advies, steeds met aandacht voor jouw verhaal. Je kan je doorlopend kandidaat stellen voor één of meerdere dagopleidingen bij CVO De Verdieping.
Digital Content Creator
Je zet een marketingstrategie om in pakkende beelden en sprekende teksten.